iconCo to jest migawka w smartfonie i gdzie obowiązuje?

To normalny łódzki bilet okresowy imienny, który zamiast na karcie, masz w swoim smartfonie. Bilet przechowuje się w bezpłatnej aplikacji mobilnej zbiletem.pl na smartfony z Androidem lub iPhone. Możesz kupować bilety ważne tylko na terenie miasta Łodzi (Strefa 1) lub na połączenia podmiejskie (Strefa 1+2). Na przykład bilet okresowy 30 dniowy imienny sieciowy w strefie 1 kosztuje 90 zł. Szczegółowe informacje dotyczące taryfy znajdziesz na stronie MPK Łódź tutaj

iconMam wcześniej kupioną migawkę na karcie. Czy mogę ją przenieść do aplikacji?

Nie. Są to dwa odrębne systemy i nośniki biletu. Nie da się przenieść kupionego wcześniej biletu z plastikowej migawki do aplikacji mobilnej, i odwrotnie. Jeśli masz kupiony wcześniej bilet na karcie, zapraszamy do sprawdzenia aplikacji po wykorzystaniu aktualnego biletu.

iconJak kupić bilet okresowy na smartfon?

Ze swojego komputera lub smartfonu wejdź do sklepu internetowego www.zbiletem.pl, wybierz Łódź i kup odpowiedni dla siebie bilet. Możesz zapłacić kartą, przelewem, Blikiem lub Google Pay. Następnie pobierz darmową aplikację mobilną i wpisz w niej numer telefonu podany podczas zakupu biletu.

iconJak rozpocząć korzystanie z biletu okresowego w smartfonie?

Od razu po zakupie, Twój bilet okresowy jest dla Ciebie dostępny w aplikacji mobilnej. Możesz od razu zacząć z niego korzystać. Nie musisz kodować biletu w żaden sposób. Przed zakupem nie musisz też składać żadnych wniosków, zakładać konta czy dokonywać jakichkolwiek innych formalności.

iconJakie dane osobowe muszę podać żeby korzystać z migawki w smartfonie?

Migawka w smartfonie jest biletem imiennym. Wystarczy podać imię i nazwisko pasażera, adres e-mail oraz numer telefonu na którym będzie zainstalowana aplikacja. Konieczne jest też podanie numeru pesel. Pesel potrzebujemy aby jednoznacznie określić posiadacza biletu oraz na wypadek rozładowanej baterii w smartfonie podczas kontroli. Dzięki temu, w takim przypadku będziemy mogli zweryfikować Twój bilet na podstawie dokumentu tożsamości z numerem pesel.

iconCzy mogę kupić bilet okresowy na smartfon dla innej osoby?

Tak. Możesz kupić bilet okresowy dla innej osoby, na przykład dla dziecka. Pamiętaj, aby podczas zakupu podać dane osoby która będzie korzystała z biletu, w tym jej numer telefonu.

iconJak wygląda kontrola biletu?

Podczas kontroli biletu pokaż bilet okresowy w smartfonie kontrolerowi. Kontroler może sprawdzić Twój bilet wzrokowo lub zeskanować kod QR na Twoim bilecie. Jeśli korzystasz z biletu ulgowego, musisz okazać również dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi, np. legitymację. Ponadto, na każdą prośbę kontrolera konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości. W sytuacji awaryjnej, jeśli na przykład rozładuje się bateria w Twoim smartfonie, a masz ważny bilet, możesz skorzystać z kontroli biletu poprzez numer PESEL, jednak musisz wtedy okazać kontrolerowi dokument tożsamości z numerem PESEL. Ta opcja kontroli dotyczy wyłącznie kontrolerów MPK Łódź i może nie być dostępna jeśli urządzenie kontrolera pozostaje poza zasięgiem do sieci internetowej. Z przyczyn niezależnych od nas, takie miejsca wciąż mogą wystąpić zarówno w granicach miasta, jak i poza granicami miasta Łodzi. Kontrolerzy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych nie są wyposażeniu w urządzenia umożliwiające kontrolę biletu poprzez numer PESEL.

iconCo jeśli rozładuje mi się bateria w smartfonie a będzie kontrola?

W takiej sytuacji, jeśli masz opłacony, ważny bilet, możesz skorzystać z kontroli biletu poprzez numer PESEL, jednak musisz wtedy okazać kontrolerowi dokument tożsamości z numerem PESEL. Ta opcja kontroli dotyczy wyłącznie kontrolerów MPK Łódź i może nie być dostępna jeśli urządzenie kontrolera pozostaje poza zasięgiem do sieci internetowej. Z przyczyn niezależnych od nas, takie miejsca wciąż mogą wystąpić zarówno w granicach miasta, jak i poza granicami miasta Łodzi. Kontrolerzy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych nie są wyposażeniu w urządzenia umożliwiające kontrolę biletu poprzez numer PESEL.

iconCzy aplikacja będzie działać na moim smartfonie?

Możesz to sprawdzić po odnalezieniu aplikacji zbiletem.pl w sklepie z aplikacjami (Google Play lub AppStore). Będzie tam informacja czy jest zgodna z Twoim urządzeniem. Jeżeli tak, możesz korzystać z aplikacji.

iconZwroty biletów i reklamacje.

Bilet okresowy w Łodzi, kupiony w sklepie zbiletem.pl możesz zwracać zgodnie z obowiązującymi przepisami w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w Łodzi. Zawsze możesz zwrócić bilet przed rozpoczęciem terminu jego ważności. Za zwrot potrącana jest opłata w wysokości 10% wartości biletu. Jeśli termin ważności biletu już się rozpoczął, możesz zwrócić go najpóźniej na 14 dni przed końcową datą ważności biletu. W tym ostatnim przypadku, otrzymasz zwrot kwoty proporcjonalnej za niewykorzystany okres ważności biletu, pomniejszonej o 10% opłaty za zwrot biletu. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami mailowo na kontakt@zbiletem.pl. Zwrot zrealizujemy na konto z którego bilet został kupiony a bilet będzie anulowany.

iconCzy do korzystania z aplikacji konieczny jest dostęp do internetu w smartfonie?

Dostęp do internetu musisz mieć tylko w chwili aktualizacji aplikacji po zakupie, aby pojawił się w niej Twój bilet. W trakcie korzystania z biletu, również w trakcie kontroli, nie musisz mieć dostępu do internetu.

iconCzy zakupy w sklepie internetowym zbiletem.pl są bezpieczne?

Tak. Operatorem płatności jest PayU, lider płatności internetowych w Polsce. Za bilet możesz zapłacić kartą Visa i MasterCard, przelewem, Blikiem lub Google Pay.

iconCzy mogę podróżować po Łodzi pociągami z biletem okresowym w smartfonie?

Tak. Bilet obowiązuje zgodnie z taryfą MPK Łódź, i jest ważny również w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA) i Przewozów Regionalnych, wyłącznie na terenie miasta Łodzi. Stacje graniczne miasta to Lublinek, Łódź Radogoszcz Zachód, Łódź Arturówek, Łódź Andrzejów.

iconCo jeśli mam inne pytanie lub problem dotyczący biletu okresowego w smartfonie?

Najlepiej napisz do nas e-mail na adres kontakt@zbiletem.pl. Na pewno odpowiemy, najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu od Ciebie wiadomości. Możesz też skontaktować się z nami na facebook/zbiletem.pl

question

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Możesz skontaktować się z nami kontakt@zbiletem.pl
lub facebook.com/zbiletem

Kup bilet okresowy

© 2018 zbiletem.pl